Τηλέφωνο Επικοινωνίας & Παραγγελιών: 210 34 18 880 * 09:00 - 17:00.

Τι ηλεκτρικο Μοτερ να βαλω στο Ποδήλατο μου? Μπροστινού ή Πισω Τροχού ??? (ιδού η Απορία…)

Τι ηλεκτρικο Μοτερ να βαλω στο Ποδήλατο μου? Μπροστινού ή Πισω Τροχού ??? (ιδού η Απορία…)

Μπροστινοί Ηλεκτρικοί κινητήρες έναντι πίσω Ηλεκτρικών κινητήρων

Πολλοί πελατες μας μας ρωτανε: ” Τι ηλεκτρικο Μοτερ να βαλω στο Ποδήλατο μου? Μπροστινού ή Πισω Τροχού ???

Όταν πρόκειται για την εγκατάσταση ενός κινητηρα (μοτέρ) τροχού , έχετε δύο επιλογές: έναν κινητήρα μπροστινού τροχού ή έναν κινητήρα πίσω τροχου.

(Στην πραγματικότητα, υπάρχουν και ηλεκτρικά ποδήλατα με κινητήρες τοποθετημένους ως κινητήρες μεσαίας κίνησης (τριβής), αλλά αυτό είναι εκτός του πεδίου εφαρμογής αυτού του άρθρου.) Αν ψάξετε γύρω, πιθανότατα θα διαπιστώσετε ότι οι ίδιοι κινητήρες τροχού προσφέρονται τόσο για εμπρός όσο και πίσω τροχού βαζοντας το ερώτημα “ποια είναι η διαφορά;”

Κινητήρες τροχού: το βάρος έχει σημασία

Υπάρχουν λίγα θέματα που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν αποφασίζετε ανάμεσα σε ένα μπροστινό ή πίσω κινητήρα τροού. Ας αρχίσουμε με το βάρος.

Σε γενικές γραμμές, θέλετε να προσπαθήσετε να διασπειρετε όσο το δυνατόν περισσότερο το βάρος του ηλεκτρικού ποδηλάτου σας, εμπρός και πίσω. Δεν θέλετε να έχετε όλο το βάρος που βρίσκεται σε μια περιοχή. Οι περισσότερες μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο μέσο ή το πίσω μέρος ενός ποδηλατου, πράγμα που σημαίνει ότι ένας μπροστινός κινητήρας βοηθά στην εξάπλωση του βάρους προς τα εμπρός και μπορεί να βελτιώσει την κατανομή βάρους του ηλεκτρικού ποδηλάτου σας.

 Τα ποδήλατα με βαρύ μοτέρ στον πίσω τροχό και  με μπαταρίες που είναι επίσης τοποθετημένες πολύ πίσω, όπως στην σχαρα του ποδηλάτου, είναι επικυνδινα σε “σπινιαρισματα” κατά την επιτάχυνση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν ο κινητήρας έχει αρκετά υψηλή ροπή και / ή οι ρόδες είναι μικρότερης διαμέτρου.

Ωωωχ!

 Παρόλο που μπορεί να ακούγεται διασκεδαστικό, αυτή η συμπεριφορά του τροχού μπορεί να γίνει μάλλον ενοχλητική όταν συμβαίνει κάθε φορά που επιταχύνετε μετά από ένα κόκκινο φαναρι ή ένα σημειο στάσης. Μπορεί επίσης να είναι επικίνδυνο αν συμβαίνει όταν δεν το περιμένετε, όπως σε μια μικρή ανηφόρα. Ή αφήνοντας κάποιον να δοκιμάσει το Ηλεκτρικό ποδηλατο σας και να τον δειτε να πεφτει κατω κατα  την πρώτη δοκιμή δεν είναι καθόλου καλό.

 Η πρόσφυση επηρεάζεται από την τοποθέτηση του κινητήρα

Η πρόσφυση είναι ένα άλλο σημαντικό θέμα. Κατά τη μετακίνηση ενός μοτερ τροχου προς τα εμπρός, στον εμπρός τροχό λύει το πρόβλημα της κατανομής βάρους, μπορεί να ομως να προκαλέσει ένα διαφορετικό πρόβλημα, στον έλεγχο της πρόσφυσης. Επειδή ήδη υπάρχει πολύ μικρό βάρος στον εμπρόσθιο τροχό ττου ποδηλάτου, σε σύγκριση με το πίσω μέρος του ποδηλάτου , ο κινητήρας της μπροστινού τροχου έχει λιγότερη πρόσφυση.

 Όσο μεγαλύτερη είναι η τάση και όσο μικρότερος είναι ο τροχός, τόσο πιο πιθανό είναι να “ξεκολλήσετε” κατά την επιτάχυνση με ένα μπροστινό μοτερ τροχού. Οι κινητήρες των 36V σε 26 “μπορούν ακόμα να αποκτήσουν αξιοπρεπή πρόσφυση, αλλά ένας 20″ μπροστινός τροχός με κινητήρα θα αντιμετωπισει σχεδόν σίγουρα ένα σπινιαρισμα στο μπροστινό ελαστικό, όπως επισης και ένας κινητήρας τροχου 48V σε οποιοδήποτε μέγεθος τροχού.

 Το μεγαλύτερο μέρος του σωματικού σας βάρους υποστηρίζεται από τον πίσω τροχό του ποδηλατου, και γι ‘αυτό ένας κινητήρας πίσω τροχού θα έχει πολύ μεγαλύτερη πρόσφυση από εναν κινητήρα στον μπροστινό τροχό. Θα ήταν πολύ δύσκολο να βρεθεί ένας τροχός με πίσω κινητηρα  που θα σπινιαρει ελεύθερα σε στεγνό δρόμο σχεδόν  μεοποιονδήποτε κινητήρα που λειτουργεί στα 48V ή λιγότερο. Εάν είστε ένας από τους τύπους που πιέζουν τα όρια της υψηλής τάσης και υψηλής ισχύος στα Ηλεκτρικά ποδηλατα, τοτε θα μπορείτε να σπινιαρετε  κάθε τροχό ειτε εχει κινητήρα εμπρος ή πισω….

 Κινητήρες και σκασμενα (flat)  ελαστικά

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να σκεφτούμε είναι τα ελαστικά. Είναι πιο πιθανό να εχετε ενα κλαταρισμα(σκασμενο λαστιχο) απο  τα οδικά υπολείμματα (αντικειμενα) που προκαλούν σκασιμο στο ΠΙΣΩ  λάστιχο παρα  στο μπροστινό σας ελαστικό.

Γιατί; Επειδή το μπροστινό σας ελαστικό κλωτσάει συχνά τα αντικείμενα που βρίσκονται στο δρόμο, όπως τα καρφιά, τα γυάλινα κομμάτια, οι συρραπτικές κάλτσες κ.λπ. που συχνα ειναι επιπεδα στον δρομο. Αυτα δεν προκαλούν μεγάλη βλάβη στο μπροστινό λάστιχο, καθώς η επίπεδη επιφάνεια τους  δεν είναι αιχμηρή. Μόλις αναπηδήσουν ομως από την πρόσκρουση στον μπροστινο τροχό σας,  μπορει να ειστε άτυχοι και να έχετε τα αντικειμενα στο έδαφος τέλεια ευθυγραμμισμένο με το πίσω ελαστικό σας καθώς μεταφέρεται  εκει για δεύτερη φορά, με αποτελεσμα να σκασει το πισω λαστιχο…

Επομενως τα σκασμενα λαστιχα είναι πολύ πιο δυσκολο να επισκευαστουν σε έναν πισω τροχό από οτι σε  έναν απλο τροχό, οπότε αν έχετε ένα σκασμενο λαστιχο και ταυτοχρονα και Ηλεκτρικο μοτέρ στον  πίσω τροχού, μπορείτε να βρείτε τον εαυτό σας με μια ενοχλητική και ΔΥΣΚΟΛΗ επισκευή του πισω ελαστικου μεσα στην μεση του δρόμου.

Εξετάστε την εγκατάσταση του μοτερ σας

Ένα άλλο πλεονέκτημα των μπροστινών κινητήρων τροχου είναι ότι είναι ευκολότερο να εγκατασταθούν από οτι οι κινητήρες του πίσω τροχού. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την εγκαταστασης της  ελεύθερης τροχαλίας ή την προσπάθεια εγκαταστασης του μηχανισμού αλλαγής ταχυτήτων για να απαλλαγείτε από αυτόν τον ενοχλητικό θόρυβο της αλυσίδας.

Με ένα μπροστινό μοτερ τροχου, απλά αλλάζετε το ελαστικό στον μπροστινό τροχο του τιμόνιου και τοποθετείτε ευκολα τον τροχο με τον κινητήρα πίσω στις βασεις του τροχού. Οι εγκαταστάσεις κινητήρων μπροστινού τροχου είναι ευκολότερες και μπορει να γίνου και απο λιγοτερα εξειδικευμενα ατομα, ή απο κάποιον με βασικές γνώσεις εγκαταστασης ή αλλαγης ενος μπροστινου τροχού.

 Οι κινητήρες των πίσω πλήμνων εξακολουθούν να έχουν τα πλεονεκτήματά τους

Ομως ΜΗΝ υποτιμάτε  τους ΠΙΣΩ Ηλεκτρικούς Τροχους. Πολλοί άνθρωποι προτιμούν το ηλεκτρικό ποδήλατό τους να μοιάζει  με ένα στανταρ ποδήλατο, χωρίς να φαινεται το Ηλεκτρικό μοτερ και  την “βοήθεια” που τους παρεχει. Πολλοί κινητήρες μικρών διαστασεων (αλλά και αποδοσης)  σχεδόν εξαφανίζονται πίσω από τα γρανάζια ενός πίσω τροχού και συχνά καλύπτονται και από το δίσκο. Αυτό δίνει στο  Ηλεκτρικό ποδήλατο μια επιπλέον μυστική εμφάνιση και κρύβει την εμφανιση ενός μπροστινού κινητήρα τροχού.

Οι ισχυροί κινητήρες των τροχών είναι επίσης πιο κατάλληλοι για μια οπίσθια εγκατάσταση, επειδή η υψηλότερη ισχύς μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα από τις μεγαλύτερες αφομειώσεις κραδασμών στο πίσω μέρος του ποδηλατου.

Θα μπορούσατε ποτέ να μαντέψετε ότι αυτό το ποδήλατο διαθέτει μοτέρ πίσω τροχού;

Συμπέρασμα

Επομένως, ενώ οι μπροστινοί κινητήρες τροχού είναι ευκολότεροι στην εγκατάσταση, και έχουν  λιγότερα κλαταρισμένα ελαστικά και βοηθούν στην εξάπλωση του βάρους, ΟΜΩΣ τα πίσω μοτέρ έχουν καλύτερη πρόσφυση, παρέχουν ομαλότερη επιτάχυνση και μπορούν να λειτουργουν πιο αθόρυβα..

 Στην πράξη, στο μπροστινό μέρος του ποδηλάτου χρησιμοποιούνται πολλά μικρότερα και ασθενέστερα ηλεκτρικα μοτερ για να επωφεληθούν από την κατανομή βάρους, αποφεύγοντας παράλληλα ζητήματα σπινιαρισματος των ελαστικών εξαιτίας του ασθενέστερου κινητήρα, ενώ οι μεγαλύτεροι και πιο ισχυροί Ηλεκτρικοί κινητήρες τροχού τοποθετούνται στον πίσω τροχό  για να επωφεληθεί ο ποδηλάτης απο τα πλεονεκτήματα της μαγαλύτερης  έλξης.  Τελικά η  καλύτερη επιλογή για  Ηλεκτρικό μοτερ Μπροστινού ή Πισω τροχού είναι αυτή που εξυπηρετεί περισσοτερο και  καλύτερα ΕΣΑΣ, τον αναβάτη του ποδηλάτου.

Share this post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *